tvl-circle

Tennisvereniging

Tennisvereniging Langezwaag

Sportvereniging Langezwaag is opgericht op 14 december 1981 en is gestart met de bestaande afdeling voetbal en een nieuwe afdeling tennis. In juni 1982 zijn de nieuwe tennisbanen in gebruik genomen. In de zomer is er de beschikking over twee buitenbanen. In de winterperiode kan er in de sporthal getennist worden waar 1 baan beschikbaar is.

Onze tennisvereniging bestaat dus al een aantal jaren en wij proberen jong en oud te motiveren om te gaan tennissen. Uiteraard is het gezellig en leer je dorpsbewoners, of zelfs bewoners uit andere dorpen, op een andere manier kennen.

Er zijn verschillende redenen om je als lid bij onze vereniging aan te melden. Een van de redenen is dat je gewoon ontspannen een potje wilt tennissen. Wil je nog iets meer dan kun je ook nog tennissen in de bondscompetitie waar je tegen verschillende verenigingen uit de omgeving speelt.

Als je wilt leren tennissen, je techniek en/of conditie wilt verbeteren, dan kun je ook tennislessen volgen. Alle informatie hierover vind je bij item  tennislessen’.

Zoals je ziet is er voor iedereen, jong en oud, recreatieve speler of wedstrijdspeler een plekje in onze vereniging.

informatie folder nieuwe bewoners_2017.docx

Kantinediensten

De kantinediensten worden volgens een rooster uitgevoerd door alle leden van de sportvereniging van 16 tot 65 jaar. Je wordt bij voorkeur ingepland bij je eigen sport. Dit betekent o.a. dat volleyballers en voetballers uit HR35+ en VR30+ op vrijdagavond en voetballers uit het 1e en 2e elftal op zondag de kantinedienst verzorgen. Tennissers draaien bardienst bij eigen evenementen. Iedereen helpt mee bij het schoonmaken. Bij jeugdactiviteiten worden de ouders ingezet in de kantinedienst.

Ongeveer 4-5 keer per jaar wordt je door de coördinator ingedeeld in een ploeg voor de kantinedienst. Bij verhindering is het verplicht om zelf voor een vervanger te zorgen.