Toekomst Of Illusie?

Toekomst of illusie?

We zijn halverwege september 2021 en we kijken als dorp terug op een fantastische week vol sport, cultuur en feest. Eindelijk mogen we weer volop losgaan en daar zijn de Langsweagsters niet vies van. Gelukkig hebben we goede faciliteiten in ons dorp en een heleboel enthousiaste inwoners die graag de schouders eronder zetten om iets moois te realiseren.

Sportvereniging, Dorpshuis, Floralia, Wjukslach en Plaatselijk Belang zijn vanaf maart/april bezig geweest om een gezamenlijke week te organiseren voor het geval de corona beperkingen weer mogelijkheden bieden. Samen de krachten bundelen met als doel het dorp weer in beweging te krijgen, zorgen voor reuring in het dorp. Bruisende activiteiten waar iedereen aan toe was!

Al sinds de zomer is de sportvereniging bezig met verduurzaming en onderhoud van het prachtige Paradyske. Via het Klaverbledtsje en sociale media is iedereen steeds op de hoogte gehouden van de vorderingen. In februari zijn met een grote kraan de warmtepompen op het dak getakeld. De heatpipes zorgen nu samen met grote boilers voor voldoende warm water in de douches.

De kleedkamers zijn een lust voor het oog: nieuwe tegels, douchekoppen, hangtoilet, systeemplafond met led-verlichting en een prachtige hygiënische gietvloer zorgen voor een mooi plaatje.

De volleyballers kregen in februari het bericht dat hun competities niet meer hervat worden. Onderlinge oefenwedstrijden zijn lastig omdat er een grote beperking rust op de binnensporten.

Daar waar het weer het toestond is er buiten op het veld getraind om toch samen plezier aan de volleybalsport te beleven.

Ook de voetballers hebben geen competitiewedstrijden meer, maar omdat buitensport iets meer mogelijkheden biedt zijn er regionale wedstrijden georganiseerd. Alleen maar trainen begint tenslotte ook te vervelen en wedstrijdjes en andere activiteiten zijn dan wel zo leuk. Samen met een aantal buurtclubs is een onderling toernooi georganiseerd met wedstrijden op alle lokaties.

Tennissen kon vanaf april weer op onze eigen banen. De nieuwe tennistrainer Boas Deden is enthousiast gestart met een paar jeugdgroepjes en enkele volwassenen. Op elke woensdagavond is er weer tennisles. De competitie kon weer gestart worden, al hebben de teams wel moeite de bezetting rond te krijgen. Mocht je nog mee willen doen, meld je dan aan bij het bestuur!

Normaliter stopt het sportseizoen in juni, maar dit jaar zijn we mooi de gehele zomer doorgegaan. Zomervakantie vieren is nog lastig en wat is er dan mooier dan lekker kunnen sporten.

En deze zomervakantie hebben we begin september 2021 afgesloten met een mooie week vol sport, cultuur en feest. Het stratenvolleybaltoernooi (in april nog uitgesteld) is geïntegreerd in het dorpsfeest. De 8 van Langezwaag kon mooi in het weekend voor het dorpsfeest. Voor de jeugd zijn er diverse clinics georganiseerd in samenwerking met sc Heerenveen. Lokale muzikale talenten hebben van zich laten horen in de feesttent. Na een paar mooie sportwedstrijden hebben we het afgesloten met een mooie feestavond met als uitsmijter de beste band van Langsweagen op het podium.

Op dit moment, 21 februari 2021, weten we nog niet of het toekomst of een illusie is. Wel is het de wens van het bestuur van SV Langezwaag om gezamenlijk vooruit te kijken en iets moois te organiseren. We nodigen hierbij genoemde organisaties uit om samen met ons de schouders eronder te zetten.